Charel studeerde Bouwmanagement aan Hogeschool Saxion in Enschede. Na zijn studie werkte hij 4 jaar als calculator bij Droste bouwgroep om vervolgens bij Bouwonderneming Oude Wolbers aan de slag te gaan als projectbegeleider vastgoedonderhoud.

Charel: “Bezig zijn met mensen” daar krijg ik energie van!’

Met veel kennis en ervaring in vastgoed is Charel de spil tussen klanten en verzekeraars in vastgoedonderhoud. Het team van Oude Wolbers werkt al jaren met plezier voor diverse verzekeringsmaatschappijen, corporaties en vastgoedbeheerders. Wanneer particulieren een kleine of grote schade melden, wordt contact opgenomen met het bouwbedrijf in de buurt. Jaarlijks verwerken Charel en zijn collega’s meer dan 3000 schades. De meeste schades worden door eigen werknemers opgelost. Af en toe worden ook onderaannemers met andere expertises gevraagd om mee te helpen.

Problemen oplossen

De meeste schades ziet Charel in de praktijk niet en worden opgelost door een van zijn collega’s. Echter, bij grote schades boven een bepaald bedrag moet een offerte opgemaakt worden. Dan wordt Charel geacht zelf de schade op te nemen en zet hij de lijntjes uit om het probleem op te lossen. Charel: ‘De mensen die schade hebben aan hun woning, hoe klein ook, zijn blij dat je er bent. Ze moeten hun verhaal kwijt en zien mij als degene die de problemen oplost.’ Charel geeft aan dat hij veel energie krijgt van het advies geven bij klanten. Charel: ‘Buiten de deur en meer naar klanten gaan, dat eigenlijk wat ik het liefste doe. Momenteel is het erg druk op de afdeling ‘Onderhoud’ en ben ik vooral bezig met schades verwerken en oplossen vanachter mijn computer.’

Impact

Wat Charel in de afgelopen 12,5 jaren is bijgebleven is een brand in een appartementencomplex elders in het land. Tijdens het opwarmen van eten ontstaat kortsluiting in een magnetron. De bewoonster was in slaap gevallen en heeft de brand niet opgemerkt. Charel: ‘Er was veel rookontwikkeling in het complex en het appartement was flink beschadigd. De bewoonster is met spoed opgenomen in het ziekenhuis en daar, aan de vele rook die zij binnen heeft gekregen, overleden. Dat maakt echt wel indruk.’ Na zo’n ingrijpende gebeurtenis wordt vanuit de woningcorporatie en de gemeente slachtofferhulp geboden aan de bewoners. Zij helpen de bewoners hun kracht te hervinden.

Storm

Wanneer een zware storm over Nederland raast, zijn alle medewerkers voorbereid op een drukke periode. Zowel de binnen- als buitendienst krijgen dan veel meldingen over schade. Van afgewaaide dakpannen tot een boom die op een woning is gevallen. Charel: ‘In het laatste geval treed een calamiteitenplan in werking. Dit gebeurt bij spoedklussen waar we afhankelijk zijn van hulpdiensten en overige partners. De bewoners moeten in veiligheid worden gebracht. Wij zetten de woning veilig af en na het ‘vrijgeven’ nemen wij de schade op en beginnen we met de herstelwerkzaamheden. Voor de bewoners is zo’n gebeurtenis echt schrikken en dan is het fijn dat ze hun verhaal bij ons kwijt kunnen en we snel schakelen en hun probleem als het ware overnemen. Daarmee ontzorgen we ze!’

Verre reizen

In zijn vrije tijd is Charel graag aan het klussen bij familieleden. Twee hobby’s waar Charel nu niet aan toe komt zijn vissen en het maken van verre reizen. De verre reizen zijn door corona op een laag pitje gezet. Charel: ‘Ik neem niet snel vakantie, maar als ik een vakantie boek, dan ga ik graag ver weg naar tropische oorden, met veel natuur en bijzondere dieren. Nieuw Zeeland staat nog op de planning.’

Charel, bedankt voor je inzet en collegialiteit de afgelopen 12,5 jaar en we wensen je nog veel mooie jaren bij Oude Wolbers!