Sociaal plan  van aanpak.

Tevreden bewoners dankzij

  • Gesprek met bewonerscommissie
  • Informatiebijeenkomst
  • Persoonlijk bezoek thuis
  • Persoonlijke begeleiding tot na oplevering
  • Bewonersinformatieboek met uitleg
  • Wekelijkse spreekuren
  • Vaste contactpersoon
  • Nieuwsbrieven

Succesvol bouwen dankzij sociaal plan

Bouwen, verbouwen, renoveren – voor uw bewoners of gebruikers geeft dit ongemak. Bouwonderneming Oude Wolbers ontdekte een manier die de overlast beperkt én vooral veel rust brengt bij uw huurders. Hoe dat werkt? Doordat we draagvlak bij hen creëren en zorgen voor een prettig verloop van de bouw of het onderhoud. Hiervoor werken we als betrokken familiebedrijf standaard met een sociaal plan van aanpak. Want het draait om mensen, bij u en bij ons. Zo betrokken als onze medewerkers bij uw plannen zijn, zo willen we uw huurders er ook bij betrekken. Daarom spreken we met hen in het sociaal plan precies af wat we wanneer doen. Dat brengt vaak al veel duidelijkheid en rust bij uw mensen.

Inhoud sociaal plan

  • Maatregelen tegen overlast
  • Noodvoorzieningen
  • Omgang met veiligheid en verkeer
  • Contactmanieren en -momenten

Zo prettig mogelijk voor bewoners

In het sociaal plan van aanpak staat bijvoorbeeld hoe en wanneer we met uw huizenbewoners communiceren over ons werk. In de aanloopfase bijvoorbeeld via informatiebijeenkomsten, een persoonlijk bezoek, een informatieboek en eventueel overleg met uw bewonerscommissie. En tijdens de uitvoering via onder meer vaste aanspreekpunten, wekelijkse spreekuren en nieuwsbrieven. Dat geeft vertrouwen bij uw huurders.

Rijden & tijden: logistiek

Hoe wilt u dat het logistieke bouwtransport gaat rijden? Waar mogen onze vakmensen niet parkeren? En op welke tijden willen bewoners dat we beginnen? Er kunnen allerlei redenen zijn waarom u huurders, omwonenden en straten op bepaalde tijden of momenten wilt ontzien. Hierover maken we met u graag afspraken in een logistiek plan.

Het bewijs: tevreden bewoners

Het sociaal plan wérkt. Mede hierdoor loopt de bouw of renovatie van uw woningen prettig en soepel. Dat blijkt uit het cijfer waarmee bewoners deze aanpak gemiddeld waarderen: een 8,9! Wij meten die tevredenheid bij elk project en krijgen jaarlijks zo’n 3000 beoordelingen. Zo lukt het ons te blijven verbeteren. In 2014 leverde ons dit zelfs al de titel Best Presterende bouwer van Nederland op! En dat betekent zekerheid voor u.

Lees meer

Tiptop opgeleverd

Overlast bij bouw en renovatie 100% voorkomen, dat is een illusie. Wat bewoners wél heel prettig vinden? Dat wij tijdens ons werk bouwstof en geluidsoverlast voorkomen en na ons werk alles netjes opruimen. Schoon erin en schoon eruit. Na afloop krijgen de gebruikers de gerenoveerde vertrekken compleet gestofzuigd opgeleverd; helemaal klaar om in te leven. Ook dát bedoelen we met onze slogan: Samenwerken aan resultaat.

Lees meer

Ook sociaal (ver)bouwen of renoveren?

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking. Ontdek hier hoe noodzakelijk werk aan uw woningen voor bewoners een verademing wordt in plaats van een verstikking.

Neem contact op